FLOS til iscenesættelse

Man har de lækreste kvalitetsvarer, man hvad er det værd, hvis der ikke er nogle, som lægger mærke til dem

En typisk udfordring for salget, også når det gælder detailhandelen, hvor konkurrencen om kunderne er hård.

Tøjbutikken Bruuns Bazaar i Lyngby har allieret sig med FLOS om at få trukket kunder ind i butikken ved at etablere en æstetisk iscenesættelse, hvor der etableres fysisk kontakt mellem produkterne og de potentielle købere.

-Bruuns Bazaar i Lyngby er bygget op på et koncept, hvor man tager eksisterende lokaler i anvendelse, men anvender inventar og aptering af en høj kvalitet, så det får et eksklusivt look – bl.a. med anvendelse af træ, messing og marmor, fortæller Frank Andersen, partner i FLOS Scandinavia A/S.

-Belysningen bliver her meget bevidst anvendt til at skabe dybde og fremhæve farve og stemning som f.eks. den marmor, der ligger som en gateway eller catwalk i butikken. Det er også helt bevidst, at butikken har lys og luft så der er plads, ligesom på en teaterscene, hvor man kan iscenesætte varerne, fortæller Frank Andersen og fortsætter:

-Det handler jo også om at skabe den rette effekt med lys og skygge, så lysten til at tage varen frem og røre ved den, øges. Og lyset skal være indrettet på en måde, så kunden tydeligt kan fornemme kvaliteten ved varen. Ligeledes er prøverummene indrettet, så de kan give kunden plads til at kunne beslutte sig. Rummene er større end normalt, for man skal kunne føle sig godt tilpas, når man prøver tøjet – også her er belysningen i orden med lys bag spejlet og spots på væggene, fortæller Frank Andersen.

Den anvendte FLOS-løsning i butikken er armaturer fra FLOS Architectural Lighting: UT-spot LED.

Foto: Bruuns Bazaar i Lyngby med en belyst gateway i marmor, skabt ved hjælp af FLOS UT-spot LED.